Do you speak Java?

wtorek, 24 czerwca 2008

Eclipse - ustawienia na wynos

Już jutro premiera Eclipse Ganymede, czyli najnowszej odsłony najpopularniejszego IDE dla javy. Czy warto się przenieść z poprzednich wersji? Ba! Pewnie, że warto. Ale warto również zabrać ze sobą ustawienia starego środowiska! Skróty klawiszowe to napewno jeden z pierwszych elementów, który warto zmigrować. Zróbmy to więc wspólnie.

Spróbujmy podejść do sprawy logicznie.. gdzie możemy weeksportować klawisze?  Pierwsze miejsce gdzie ja szukałem tej opcji to sekcja "keys" w okienku "preferences". 

No i się nie pomyliłem! jest upragniony guzik "Export...". Klikamy na niego - jedyna opcja typu pliku to csv - mi pasuje! Klikam "zapisz..." i już się ciesze z mojego nowego odkrycia.

Czas przetestować import. Ale nie widzę w poprzednim okienku klawisza "Import...". No i ślepa uliczka. Okazało się, że moje przeczucia całkowicie mnie zawiodły.

Odpowiednie miejsce na migrację klawiszologii to "File->Export". W okienku wybieramy sekcje "General" oraz element "Preferences" i klikamy "Next"

Wybieramy tutaj konfigurację którą chcemy wyeksportować (ja wybieram "Export all") za pomocą guzika "Browse..." wskazujemy plik, do którego eksport ma być wykonany. Klikamy finish i gotowe.

A import? banalnie prosty! "File->Import", sekcja General, element Preference

Okienko importu jest bardzo podobne do okna eksportu. Wybieramy plik, opcje które chcemy zaimportowąć, klikamy guzik "finish" i gotowe!

Mam nadzieje, że teraz już nic was nie powstrzyma przed migracją do najnowszego Eclipse. Mnie napewno nie :) 

Brak komentarzy: